Główne Miasto bez miesięcznych

2009-01-201

petla tramwajowo-autobusowaPasażerom korzystającym z komunikacji miejskiej w Gdańsku nie podoba się likwidacja punktu obsługi klienta ZTM przy ul. Chlebnickiej. Można w nim było m.in. kupić bilet miesięczny i złożyć wniosek o elektroniczną kartę miejską.
Biuro na Głównym Mieście zostało zamknięte kilka dni temu. Miało to związek m.in. z reorganizacją pracy – w ubiegłym tygodniu otwarto nowy punkt, na pętli Chełm – Witosa. Od tego czasu dostaliśmy dużo skarg od czytelników na likwidację punktu przy ul. Chlebnickiej.

– To dobrze, że otwarto biuro na Chełmie, tam mieszka ogromna liczba ludzi. Ale szefowie ZTM mogli pomyśleć o otwarciu nowego biura, zamiast robić „coś za coś” – mówi pani Mirosława Wójcik. – Chciałam złożyć wniosek o kartę na Chlebnickiej. Pocałowałam klamkę.
– Zamknięcie takiego punktu to wielki problem dla pasażera. W centrum Gdyni ZKM prowadzi dwa takie punkty. W Gdańsku też są dwa, ale jeden na Chełmie, a drugi we Wrzeszczu – irytuje się pan Marcin Krynicki.

Jakub Hoły z ZTM Gdańsk precyzuje, iż owszem – w centrum nie ma punktów obsługi klienta, jednak są miejsca, w których można złożyć wniosek o kartę.
– Są to kasy EMAR w tunelu koło dworca PKP Gdańsk Gł. oraz punkt w Terminalu Miasto przy ul. Heweliusza 13/17. Poza tym można taki wniosek złożyć w siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49. Myślę, że jest to dosyć wygodna lokalizacja – uważa Hoły.

W sumie w całym Gdańsku jest 15 punktów, w których można składać wnioski o kartę miejską i potem ją doładowywać. W Gdyni znajduje się siedem takich punktów, w Sopocie i w Rumi po jednym. Ich dokładna lista oraz godziny otwarcia znajdują się na stronach www.ztm.gda.pl oraz www.zkmgdynia.pl. Wnioski o kartę można też składać przez internet. ZKM Gdynia jest w tej materii „podpięty” do serwera ZTM Gdańsk.

ZTM uważa, że system dystrybucji nie jest zły. Takie stawianie sprawy nie przekonuje jednak Agnieszki Pomaskiej, szefowej Komisji Turystyki i Promocji Miasta w Radzie Miasta Gdańska.
– Wielokrotnie apelowaliśmy do ZTM o rozszerzenie sieci sprzedaży np. o kioski ruchu. Niestety, bezskutecznie – mówi Pomaska.

Do Wrzeszcza albo na Chełm
Punkty obsługi ZTM funkcjonują na al. Grunwaldzkiej 8 i na pętli Chełm – Witosa.
Punkt we Wrzeszczu czynny jest w poniedziałki i środy w godz. 10.30-17.30 oraz we wtorki, czwartki i piątki w godz. 7.30-14.30. Tel. 058 341 18 26. Punkt na Chełmie jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godz. 7.30-14.30, wtorki i czwartki 10.30-17.30.
W siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49 znajduje się natomiast punkt czynny w godz. 7.30-15.30 od poniedziałku do piątku. Tel. 058 309 13 25.

Dwa punkty w centrum Gdyni
ZKM Gdynia prowadzi dwa punkty obsługi klienta.
Pierwszy znajduje się przy ul. Kilińskiego 16 (wejście od Władysława IV) i jest czynny w godz. 10-19 w dni robocze oraz w godz. 10-15 w soboty. Drugi mieści się przy ul. Wójta Radtkego 25. Otwarty jest w godz. 9-17 od poniedziałku do piątku. Telefony to 0801 17 41 94 z telefonów stacjonarnych i 0695 17 41 94 z komórek. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.zkmgdynia.pl.

Źródło: Paweł Rydzyński, Polska Dziennik Bałtycki

Jeden komentarz

  • Kamil

    2009-01-20 w 21:46

    Nie wiem czy to nie trochę rozdmuchiwanie problemu.. Jest 15 punktów gdzie te podstawowe sprawy z wydaniem/doładowaniem karty miejskiej wystarczą.. Ja cały czas mam bilet miesięczny/semestralny, ale ani razu jeszcze nie miałem powodu aby zaglądać do punktu obsługi ZTM, chociaż mam niedaleko…

    Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

https://www.pomaska.pl/wp-content/uploads/2023/10/apomaska_logowhite.png
Kontakt
58 767 72 40
574 152 793
Biuro Poselskie Agnieszki Pomaskiej, al. Grunwaldzka 82 (CH Manhattan, IV piętro), 80-244 Gdańsk