Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uruchomi w tym roku nie jedną, lecz dwie nowe linie tramwaju wodnego. Obok połączenia z Sobieszewem w ofercie pojawią się kursy z Długiego Pobrzeża w Gdańsku do latarni w Nowym Porcie i na Westerplatte.
Pomysł pojawił się po naszym wczorajszym artykule. Pisaliśmy, że w związku z zawieszeniem (na wniosek szukającego oszczędności Urzędu Miasta Sopotu) kursowania tramwaju wodnego z Gdańska do Sopotu zlikwidowany zostanie przystanek przy latarni w Nowym Porcie, gdzie w minionym sezonie cumowały gdańsko-sopockie tramwaje.
Sprawą zainteresowała się Komisja Promocji i Turystyki Rady Miasta Gdańska. Na jej wczorajszym posiedzeniu przedstawiciele Wydziału Gospodarki Komunalnej oraz Referatu Turystyki Urzędu Miejskiego w Gdańsku przedstawili trzy rozwiązania: postój w Nowym Porcie katamaranów pływających między Gdańskiem i Helem, uruchomienie nowej linii Gdańsk – Nowy Port bądź Gdańsk – Nowy Port – Westerplatte. – Zwyciężyła ostatnia koncepcja – informuje Agnieszka Pomaska, szefowa Komisji Turystyki i Promocji. – Tramwaje od strony Gdańska mają stawać w Nowym Porcie, przepływać na drugą stronę rzeki na Westerplatte, wracać do Nowego Portu i potem do Gdańska. Trzeba sprawdzić techniczne możliwości cumowania przy Westerplatte. Jeśli ich nie będzie, ograniczymy się do trasy Gdańsk – Nowy Port.
– W budżecie ZTM jest 300 tys. zł, które Gdańsk miał wydać na finansowanie linii do Sopotu – mówi Antoni Szczyt, wiceszef Wydziału Gospodarki Komunalnej UM Gdańsk. – Tyle powinno wystarczyć.
Formalny wniosek w sprawie uruchomienia linii już trafił do prezydenta Pawła Adamowicza.
Źródło: Paweł Rydzyński,Polska Dziennik Bałtycki