[singlepic=313,160,120,,left]Zakończony 7 lipca konkurs na logotyp Gdańska nie uległ rozstrzygnięciu. Na szczęście. Założeniem konkursu było znalezienie godła promocyjnego, które stałoby się oficjalną identyfikacją graficzną miasta (jak mówił regulamin). W praktyce miało to oznaczać zastąpienie w kampaniach promocyjnych znanego wszystkim herbu miasta nowo wymyślonym symbolem. Po co?
Też się nad tym zastanawiałam gdy tylko usłyszałam o konkursie. Herb Gdańska to nie tylko symbol o kilkusetletniej historii, ale śmiem twierdzić, że jeden z najbardziej rozpoznawalnych, jeśli nie najbardziej, herbów w Polsce. Gdańscy kierowcy z dumą przyklejają go na samochodach, a politycy zdobią nimi klapy marynarek. Gdański herb nie jest tandetny , ale swoją prostotą stanowi bezapelacyjną wizytówką naszego miasta.
Dlatego sam pomysł konkursu mocno mnie zadziwił a myślę że i jury doszło do słusznego wniosku, że zwycięzcą jest historyczny gdański herb i sztuczne zastępowanie go innym emblematem to strata czasu i pieniędzy. Na szczęście w jednym z komentarzy usłyszeliśmy, że termin kolejnego konkursu na logo „nie jest znany”. Mam nadzieję, że w praktyce oznacza to zaniechanie tego typu nieprzemyślanych pomysłów. Czas, by zabrać się za kompleksową promocję miasta, a nie szukać problemów tam, gdzie one nie istnieją. Mam nadzieję, że Gdański Herb będzie dla twórców kolejnych kampanii promocyjnych miasta właściwym natchnieniem.
Przeczytaj więcej o historii gdańskiego herbu w felietonie Andrzeja Januszajtisa
3 comments
Jacek
2008-07-22 at 10:29
I chwała Bogu, poronione pomysły 🙂
Kamil
2008-08-08 at 19:36
Iście szalony pomysł… Chociaż się dziwie, że chyba żadni „patrioci” z niektórych partii nie zwrócili uwagi aby zmienić herb, jako że te krzyże to pozostałość po Krzyżakach..
Ale organizatorzy powinni zwrócić uwagę na motto Gdańska, a w szczególności drugą część(tzn Nec Timide) i się dopasować do tego..
Agnieszka Owczarczak
2008-08-12 at 08:19
Aga! Pełna zgoda!