Interpelacja w sprawie skandalicznego zachowania pracowników Renomy

2008-06-102

Poniżej przedstawiam interpelację jako złożyliśmy jako grupa Radnych do Prezydenta w sprawie zachowania pracowników firmy Renoma opisanego w Gazecie Wyborczej Trójmiasto.  Poruszyliśmy w niej tę konkretną sprawę oraz zadaliśmy inne pytania dotyczące współpracy Miasta z firmą Renoma. Mamy nadzieję, że sprawa ta zostanie przez wszystkie służby potraktowana bardzo poważnie i że takie zdarzenia nie będą miały więcej miejsca. Przy okazji zapraszam także do zapoznania się z Regulaminem kontroli biletów obowiązującego w środkach transportu zbiorowego w Gdańsku. Jeśli ktoś z Was spotkał się z łamaniem tego regulaminu przez osobę sprawdzającą bilety, bardzo proszę o kontakt.

 

INTERPELACJA

Szanowny Panie Prezydencie,

w związku z artykułem jaki ukazał się w Gazecie Wyborczej Trójmiasto w dniu 10 czerwca br. pod tytułem „Skandaliczne zachowanie kontrolerów Renomy” oraz w nawiązaniu do wcześniejszych publikacji poddających w wątpliwość właściwe zachowanie niektórych pracowników prowadzących kontrolę w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej, uprzejmie proszę o wyjaśnienie następujących kwestii:

1. W jaki sposób prowadzony jest nabór pracowników w firmie Renoma, która zajmuje się kontrolą biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku?
2. Jakie szkolenia przechodzą pracownicy przed podjęciem pracy polegającej na kontroli biletów?
3. Jakie kary, zgodnie z umową zawartą pomiędzy Miastem Gdańsk a firmą Renoma, można nałożyć na wspomnianą firmę w przypadku niewłaściwych zachowań jej pracowników wobec pasażerów?
4. Jak wygląda tryb postępowania ze strony firmy Renoma oraz Urzędu Miasta Gdańska w sytuacji zgłoszenia przez pasażera niewłaściwego zachowania pracownika ww. firmy?
5. Jakie maksymalne konsekwencję, w przypadku potwierdzenia skandalicznych i niedopuszczalnych zachowań opisanych w artykule, mogą zostać wyciągnięte wobec firmy Renoma?
6. Ile do tej pory zostało zgłoszonych skarg na pracowników firmy Renoma w wyniku działań podejmowanych przez nich w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej, ile z nich zostało uznanych za zasadne i jakie konsekwencje zostały wyciągnięte wobec firmy Renoma (i jej pracowników)?

Uprzejmie proszę o możliwie szybkie wyjaśnienie powyższych spraw oraz o bieżące informowanie o postępowaniu wobec firmy Renoma i jej pracowników w związku ze sprawą opisaną w artykule.

Z poważaniem,

Agnieszka Pomaska
Agnieszka Owczarczak
Patrycja Mlejnek-Gałęza
Piotr Skiba
Tomasz Słodkowski
Maciej Krupa
Wojciech Błaszkowski

  • Odpowiedź: Sprawa zachowania pracowników Renomy dziś w TVP3 Gdańsk | MójRadny.pl

  • tamara

    2009-01-10 w 15:44

    w dniu 09.01.2009 roku ,podróżowałam z Malborka -do Wiednia ,bilet na tą podróż i trasę jaką pokonywałm koleją ,według KONTROLERÓW Firmy RENOMA był nie adokwatny ,i wyatawiono mi mandat za brak ważnego biletu na przejazd , w wysokości 142,28 zł. Na bilecie tym ,który jest w moim posiadaniu ,nie ma oni jednego słowa czy ,też zdania ,jakim pociągiem mam jechać .Nie jestem jedyną posażerką która w tym dniu i godzinie 9;15 otrzymała mandat ,.Kontroler który sprawdzał bilety stwierdził że posiadany bilet jest na EroCity a nie na pociąg do którego wsiadłam ,i kyórym chciałam dojechać do W-wa Sródmieści ,potocznie mówiąc do dworca centralnego ,pomimo iż Pan z numer służbowym 910424 w momencie wypisywania mandatu posiadał okulary nie doczytał się iż jest to miejscówka na pociąg ,Warszawa centralna -Wiedeń .przez wiele lat podróżuje i nigdy nie zapłaciłam mandatu,a ni nie znalazłam się w takiej sytuacji .po otrzymaniu tegoż mandatu osobiście w obecności NACZELNIKA PKP W-WA CENRALA złożyłam reklamacje, ponieważ pracownicy firmy RENOMA nie posiadają adokwatnej wiedzy do wykonywania swojej pracy .Została naruszona moja GODNOŚĆ OSOBISTA .Jestem zbulwersowana zachowaniem ,jaki i wiedzą którą posiadają kontrolerzy tej firmy I mam nadzieje iż będe miała satysfakcje z pisemnych i osobistych przeprosin w/w kontrolerów .To jest nie dopomyślenia jak mozna upodlić człowieka . Z POWAŻANIEM TAMARA RUPIŃSKA WIEDEŃ .

    Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

https://www.pomaska.pl/wp-content/uploads/2023/10/apomaska_logowhite.png
Kontakt
58 767 72 40
574 152 793
Biuro Poselskie Agnieszki Pomaskiej, al. Grunwaldzka 82 (CH Manhattan, IV piętro), 80-244 Gdańsk